EnglishFrançaisDeutschΕλληνικάItalianoPortuguêsРусскийEspañol

Σύρος, 1973. Στους δρόμους του νησιού κυκλοφορεί, πειραματικά, ένα ιδιαίτερο, καινοτόμο αυτοκίνητο

Έχει την όψη ενός μίνι, δεν κάνει θόρυβο και δεν βγάζει καυσαέριο. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας. Ναι, με έδρα παραγωγής την πρωτεύουσα των Κυκλάδων! Ήταν πολύ καλό για να είναι… ελληνικό. Και πράγματι, έτσι αποδείχτηκε. Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν ο μεγαλοεφοπλιστής (και ιστορικός πρόεδρος του Ολυμπιακού) Γιάννης Γουλανδρής είχε μόλις αγοράσει την Enfield, την παλιά εταιρεία παραγωγής όπλων, που κατασκεύαζε το διάσημο τουφέκι Lee-Enfield Mk I.

Εκείνη την εποχή κυριαρχούσαν στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα οι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές, κατά κύριο λόγο ο Ωνάσης, ο Νιάρχος, ο Λιβανός και ο Γουλανδρής, που είχε έδρα του το Λονδίνο. Όταν πέρασε στην ιδιοκτησία του Γουλανδρή η Enfield, δεν κατασκεύαζε τίποτε, απλώς ήταν ένα ιστορικό brand name, που ο Γουλανδρής ήθελε διακαώς να ενεργοποιήσει ξανά και απλώς έψαχνε την κατάλληλη ευκαιρία. Η εταιρεία πειραματιζόταν τότε με διάφορα πρωτότυπα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν είχε κατασκευάσει κάτι σημαντικό, ούτε είχε να επιδείξει κάποιες δικές της πατέντες.

Η ευκαιρία ήρθε με την προκήρυξη του διαγωνισμού του Βρετανικού Συμβουλίου Ηλεκτρισμού (της βρετανικής ΔΕΗ), που ζητούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Ο Γουλανδρής αμέσως κατάλαβε πως ήταν η ευκαιρία που ζητούσε, καθώς οι εταιρείες που δήλωσαν συμμετοχή, εκτός από την Enfield, ήταν δύο κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ford, που μετά το θρίαμβο στο Λε Μαν είχε κάνει απόβαση στην Ευρώπη, και η Leyland, που εκείνη την εποχή κατασκεύαζε το… ΜΙΝΙ και ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρία στην Βρετανία.

Ο Γιάννης Γουλανδρής κατάλαβε πως αν «κέρδιζε» στο δικό τους τομέα -την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, έστω ηλεκτρικού- τους δύο γιγάντιους ανταγωνιστές του, τότε θα ξεκινούσε την νέα επιχειρηματική ζωή της Enfield με σημαντικό πλεονέκτημα.

Η Enfield κέρδισε τον διαγωνισμό με το μοντέλο Enfield 8000 και μαζί τον θαυμασμό σημαντικών συμμάχων. Του Λόρδου Ρόθτσιλντ, που οδήγησε το αυτοκίνητο και έκανε δημόσιες δηλώσεις θαυμασμού, αυξάνοντας το κύρος της Enfield στην Βρετανία αλλά και του Προέδρου των ΗΠΑ, Ρόναλντ Ρίγκαν, που ζητούσε να γίνει εργοστάσιο που να παράγει το Enfield 8000 στην Καλιφόρνια!

Κατόπιν του θριάμβου, ο Γουλανδρής άρχισε να επανδρώνει με ταλαντούχους μηχανικούς την εταιρεία, δημιουργώντας ένα πρότυπο για την εποχή εργοστάσιο στο Κάους, την πιο μεγάλη πόλη του νησιού Γουάιτ, απέναντι από το Σαουθάμπτον. Αν κι όλα έδειχναν ιδανικά, οι απεργίες της εποχής ήταν ένα εμπόδιο που ακόμα και ο πανίσχυρος Γουλανδρής δεν μπορούσε να ξεπεράσει. Έτσι αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή του

Enfield 8000 στη Σύρο, καθώς εκείνη την εποχή έμενε στο νησί επιβλέποντας την νέα του επένδυση τα ναυπηγεία του Νεωρίου.

Ως έδρα επιλέχθηκε το παλιό νηματουργείο του Βελισσαρόπουλου. Ανακατασκευάζεται και μεταφέρονται εκεί οι εργαλειομηχανές από το εργοστάσιο της Βρετανίας. Προσλαμβάνονται αρκετοί Έλληνες φανοποιοί, τεχνίτες, αλλά και ντόπιοι εργάτες με εμπειρία, προερχόμενοι από τα ναυπηγεία του νησιού.

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής βγαίνει τον Οκτώβριο του 1973. Θα έπρεπε να είναι μια ιστορική μέρα για την ελληνική βιομηχανία, καθώς θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που μπήκε σε παραγωγή. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, αλλά η χρονική συγκυρία καθόλου ευνοϊκή.

Η χώρα ταλανίζεται από πολιτικές αναταράξεις, με την ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη να ακολουθεί την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Η απόπειρα για Φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος ματαιώνεται και η χώρα μπαίνει σε ένα νέο κύκλο εσωστρέφειας. Η καινοτομία στο επιχειρείν, με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να καλλιεργηθεί.

ηλεκτρικό αυτοκίνητο Enfield στο εργοστάσιο

Το γραφειοκρατικό «τέρας» άλλωστε είναι πανίσχυρο αιώνες τώρα στον ελληνικό κρατικό μηχανισμό και για μία ακόμα φορά στάθηκε εμπόδιο στη δημιουργία ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Enfield 8000 δεν πήρε ποτέ έγκριση τύπου, ενώ το ελληνικό κράτος δεν έδινε ούτε πινακίδες δοκιμής, με την αιτιολογία πως η εταιρεία θα έπρεπε πρώτα να έχει πουλήσει τουλάχιστον 10 αυτοκίνητα ώστε να χαρακτηριστεί αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όλα αυτά ενώ το αυτοκίνητο ταξίδεψε σε πολλές περιοχές του κόσμου, ακόμα και στην Αυστραλία ή στη Σαουδική Αραβία! Συνολικά τα αυτοκίνητα που βγήκαν στην κυκλοφορία, από το 1973 έως το 1976, ήταν 112 και η συντριπτική πλειονότητα αυτών ταξίδεψε στη Μεγάλη Βρετανία.

Ένας ακόμη «πονοκέφαλος» ήταν τα ανταλλακτικά, καθώς έρχονταν από την Αγγλία και όταν έφταναν, εκτός από το υψηλό κόστος μεταφοράς τους, έπρεπε να περάσουν τελωνείο, όπου και εκεί δημιουργούνταν διάφορα απρόοπτα. Κάποιοι από τους επιτελείς εκείνης της ομάδας που ανέλαβε το εγχείρημα θυμούνται το τελωνείο να παγιδεύει τις νταλίκες, για 2-3 ημέρες ή και παραπάνω, περιμένοντας το ανάλογο… αντίτιμο που θα βοηθούσε να ξεμπλοκάρουν τα φορτηγά και να παραδοθούν τα ανταλλακτικά στο εργοστάσιο.

Ακόμα και μετά τη χούντα όμως, στη μεταπολίτευση, το «κράτος» δεν επέτρεψε στον Γουλανδρή να προχωρήσει, βάζοντας του διαρκώς τρικλοποδιές. Παρόλο τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών της εταιρείας να προωθηθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα και τη χρήση του από εταιρείες του Δημοσίου αλλά και την Ολυμπιακή Αεροπορία (ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν έτοιμος να υπογράψει συμβόλαιο για μαζική προμήθεια), δεν υπήρχε αποτέλεσμα λόγω μη απάντησης του Υπουργείου Οικονομικών στα αιτήματα της εταιρείας για τη φορολόγηση του. Η αδυναμία του κράτους να βρει τρόπους για τη φορολόγηση του ηλεκτρικού κινητήρα ήταν η βασική αιτία για τη μη χορήγηση έγκρισης τύπου.

Πρωταγωνιστές του εγχειρήματος αυτού αναφέρουν πάντως ότι όλα τα προσκόμματα που έθεσε ο κρατικός μηχανισμός έχουν βαθύτερη αιτία τις πιέσεις του πετρελαϊκού λόμπυ και της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία δεν θα ανεχόταν τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.  Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν σε πολιτικό, οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο.

Η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση της εποχής έβρισκε αντίθετες τις πετρελαϊκές εταιρείες και μόνο στην ιδέα παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αρκετά δεξαμενόπλοια παρέμεναν αραγμένα λόγω της κρίσης και ο Γουλανδρής -που είχε εν τω μεταξύ χάσει την υπομονή του με το ελληνικό κράτος- αποφάσισε να ανταποκριθεί όταν οι πετρελαϊκές εταιρείες του διεμήνυσαν να εγκαταλείψει την ιδέα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να αρχίσει να παίρνει παραγγελίες μεταφοράς και να δουλέψουν τα καριάβια του. Αυτή ήταν η χαριστική βολή για το Enfield 8000 και για το όνειρο παραγωγής ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ελληνικά χέρια.

Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Ανάμεσα σε δύο νησιά» του, ειδικού σε θέματα αυτοκινήτου, δημοσιογράφου Μιχάλη Σταυρόπουλου καταπιάνεται με την ξεχασμένη, όσο και πονεμένη ιστορία του Enfield 8000.

Δύο πρόσωπα που σχετίστηκαν στενά με το ελληνικό αυτοκίνητο της Σύρου μίλησαν στο news.gr. Ο μηχανικός Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ήταν εκείνος που έφερε ένα Enfield και ανέλαβε την ανακατασκευή του στη Σύρο. Και ο Αντώνης Γαβαλάς, προϊστάμενος του εργοστασίου για τα δύο και κάτι χρόνια που αυτό λειτούργησε στο νησί.

Ακόμα κι έτσι όμως, ο Γουλανδρής εξελίχτηκε τρόπον τινά σε θεματοφύλακα μνήμης εκείνης της φιλόδοξης ελληνικής απόπειρας των 70s. Πριν από μερικά χρόνια ο Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ένας από τους αρχι-μηχανικούς στην παραγωγή του αυτοκινήτου, εντόπισε ένα Enfield 8000 στη Μεγάλη Βρετανία. Με χορηγία από την οικογένεια Γουλανδρή το αυτοκίνητο έφτασε στη Σύρο, ταξινομήθηκε και δωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ελλάδας.

«Η οικογένεια Γουλανδρή προσέφερε όλα τα χρήματα που απαιτούνταν. Είχα αναλάβει προσωπικά τη διαδικασία εκτελωνισμού του και την επιστροφή του στην Ελλάδα», έχει δηλώσει ο κ. Μαραντζίδης για το μοναδικό εν Ελλάδι απομεινάρι μιας προσπάθειας που (δυστυχώς) ήταν πολύ μπροστά από την εποχής της…

Πριν φύγετε…

Δρογκαράτη: Το ελληνικό σπήλαιο όπου γίνονται συναυλίες 60 μέτρα κάτω από τη γη!!

Δρογκαράτη: Το ελληνικό σπήλαιο όπου γίνονται συναυλίες 60 μέτρα κάτω από τη γη!!

Οι περισσότερες συναυλίες το καλοκαίρι, γίνονται είτε στα γνωστά μέρη που λίγο πολύ ξέρουμε. Πώς θα σας φαινόταν αν σας...
Read More
Pony. Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο. Γιατί «φρέναρε» η ελληνική επένδυση…

Pony. Το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» που κατασκευαζόταν στη Θεσσαλονίκη και έγινε ανάρπαστο. Γιατί «φρέναρε» η ελληνική επένδυση…

Η αρχική φωτογραφία προέρχεται από την διαφημιστική εκστρατεία του ελληνικού αυτοκινήτου Pony στην Γαλλία. Το πρωτότυπο όχημα έγραψε μια λαμπρή...
Read More
Ένα από τα μεγαλύτερα υποθαλάσσια σπήλαια της χώρας βρίσκεται στο Καστελόριζο

Ένα από τα μεγαλύτερα υποθαλάσσια σπήλαια της χώρας βρίσκεται στο Καστελόριζο

Στα νότια του νησιού, βρίσκεται ένα από τα εντυπωσιακότερα φυσικά μνημεία της Μεσογείου το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό για το...
Read More
2 Φεβρουαρίου 2020: Η μόνη ημερομηνία με καρκινική γραφή του 21ου αιώνα

2 Φεβρουαρίου 2020: Η μόνη ημερομηνία με καρκινική γραφή του 21ου αιώνα

Μια μοναδική ημέρα για τον 21ο αιώνα ξημερώνει  την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020. Αν διαβάσει κάποιος την ημερομηνία 02/02/2020, θα...
Read More
Νυμφαίο: Το ελληνικό χωριό που έχει ανακηρυχθεί ως ένα από τα ομορφότερα της Ευρώπης

Νυμφαίο: Το ελληνικό χωριό που έχει ανακηρυχθεί ως ένα από τα ομορφότερα της Ευρώπης

Κι όμως, υπάρχει ένα Ελληνικό χωριό  που έχει ανακηρυχθεί ως ένα από τα ομορφότερα της Ευρώπης! Αυτό το χωριό βρίσκεται...
Read More
Τα 10 «χειρότερα» για τους αριστερόχειρες!

Τα 10 «χειρότερα» για τους αριστερόχειρες!

Δυσκολεύονται να κόψουν κάτι με το ψαλίδι, αδυνατούν να χειριστούν το ποντίκι αλλά και το πληκτρολόγιο του υπολογιστή, κινδυνεύουν να...
Read More
Γιατί τα μπουκάλια της μπύρας είναι πράσινα ή καφέ και ποτέ διάφανα;

Γιατί τα μπουκάλια της μπύρας είναι πράσινα ή καφέ και ποτέ διάφανα;

Σίγουρα όλοι έχουμε παρατηρήσει πως τα μπουκάλια της μπύρας είναι καφέ ή πράσινα και ποτέ διάφανα. Το γυαλί επιλέχθηκε από...
Read More
10 πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον Άλμπερτ Αϊνστάιν!

10 πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον Άλμπερτ Αϊνστάιν!

Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν και η επαναστατική θεωρία της σχετικότητας που άλλαξε άρδην μια σειρά από τομείς της επιστήμης κατά τη...
Read More
Το μοναδικό απολιθωμένο φοινικόδασος της Ευρώπης βρίσκεται κάπου στη Λακωνία. Έχει ηλικία 3.000.000 ετών

Το μοναδικό απολιθωμένο φοινικόδασος της Ευρώπης βρίσκεται κάπου στη Λακωνία. Έχει ηλικία 3.000.000 ετών

Μοναδικό στην Ευρώπη είναι το απολιθωμένο φοινικόδασος που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου, στη Λακωνία, κοντά στο χωριό Άγιος Νικόλαος Βοιών. Σε ένα τοπίο σπάνιας,...
Read More
Παρνασσός : Ο γέροντας με τις πολλές κόρες

Παρνασσός : Ο γέροντας με τις πολλές κόρες

Οι περισσότεροι που θα διαβάσουν τον τίτλο του άρθρου, είναι πιθανό να σκεφτούν ‘’Άλλο ένα άρθρο για τον Παρνασσό’’. Θα...
Read More
Route 66: ‘Eνας δρόμος, μια ιδέα

Route 66: ‘Eνας δρόμος, μια ιδέα

Το γνωστό σε όλους μας Route 66 έχει γίνει τατουάζ, αφίσες, μπλουζάκια, αυτοκόλλητα, σημαία και… ιδέα. Είναι μια διαδρομή πιο…...
Read More
Φαράγγι Καθολικού: Ένας άγνωστος επίγειος παράδεισος

Φαράγγι Καθολικού: Ένας άγνωστος επίγειος παράδεισος

Ο ελληνικός χώρος φημίζεται για τη φυσική ομορφιά του και τον τρόπο που συνδυάζει το ορεινό και το θαλάσσιο στοιχείο....
Read More
Όταν ο Πειραιάς ήταν νησί…

Όταν ο Πειραιάς ήταν νησί…

Ο Πειραιάς ήταν κάποτε νησί. Σύμφωνα με μελέτες, μέχρι και το 1.550 π.Χ., ο Πειραιάς χωριζόταν από την Αττική με...
Read More
Για όσους γεννήθηκαν πριν το 1980…

Για όσους γεννήθηκαν πριν το 1980…

Το κείμενο μιλάει για το πώς ήταν η ζωή πριν από μερικά χρόνια, αποκαλύπτοντας πολλές αλήθειες για το σήμερα και...
Read More
Το νησί που κάθε έξι μήνες ανήκει σε άλλη χώρα!

Το νησί που κάθε έξι μήνες ανήκει σε άλλη χώρα!

Λιγότερο από έξι χιλιόμετρα πριν από το σημείο που το ποτάμι Bidasoa, κοντά στα γαλλο-ισπανικά σύνορα, αδειάζει στον Ατλαντικό Ωκεανό,...
Read More
Πώς ήταν να μεγαλώνεις μόνο με σταθερό τηλέφωνο!

Πώς ήταν να μεγαλώνεις μόνο με σταθερό τηλέφωνο!

Κάποτε τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά, πολύ πιο λιτά. Κάθε σπίτι είχε μόνο μια τηλεόραση (κι αυτή συνήθως είχε...
Read More
Το σχολείο που στα διαλείμματα παίζει Χατζιδάκι και στους τοίχους του βλέπεις πίνακες των Πικάσο και Ντα Βίντσι

Το σχολείο που στα διαλείμματα παίζει Χατζιδάκι και στους τοίχους του βλέπεις πίνακες των Πικάσο και Ντα Βίντσι

Σε δημόσιο δημοτικό σχολείο της Αττικής χάρη στην αξιέπαινη πρωτοβουλία και συμβολή του διευθυντή έχει γίνει μια εξαιρετική προσπάθεια που αξίζει...
Read More
Το ορεινό χωριό της Καρπάθου όπου «το πάνω χέρι έχουν οι γυναίκες

Το ορεινό χωριό της Καρπάθου όπου «το πάνω χέρι έχουν οι γυναίκες

Στο ορεινό χωριό Όλυμπος, στο βόρειο τμήμα της Καρπάθου, εκεί όπου η λαϊκή παράδοση παραμένει ζωντανή μέχρι σήμερα, με τις μεγαλύτερες...
Read More
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ: Εκπληκτικές Φωτογραφίες Δείχνουν την Αναγέννηση των Φυτών σε Καμένο Δάσος

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ: Εκπληκτικές Φωτογραφίες Δείχνουν την Αναγέννηση των Φυτών σε Καμένο Δάσος

Ο φωτογράφος Murray Lowe κατάγραψε τα πρώιμα σημάδια της ζωής σε καμένο δάσος όταν αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από...
Read More
Όσμιο: Το πιο ακριβό μέταλλο στον κόσμο – 8 τόνοι χρυσού για 1 κιλό όσμιο – Η Ελλάδα είναι γεμάτη…

Όσμιο: Το πιο ακριβό μέταλλο στον κόσμο – 8 τόνοι χρυσού για 1 κιλό όσμιο – Η Ελλάδα είναι γεμάτη…

ΟΣΜΙΟ: TO AΠΟΛΥΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΕΤΑΛΛΟ και ο «κρυφός πόλεμος» εναντίον της ΕΛΛΑΔΑΣ για την κατοχή του. Το ιρίδιο, το όσμιο...
Read More
Τα αδέλφια από τη Ναύπακτο που “σαρώνουν” στη Νέα Υόρκη, με μια καντίνα

Τα αδέλφια από τη Ναύπακτο που “σαρώνουν” στη Νέα Υόρκη, με μια καντίνα

Το ελληνικό street food που κάνει θραύση στη Νέα Υόρκη και το …καρότσι του θείου Κώστα που έγινε καντίνα «Πιστεύουμε...
Read More
Αλπικό τοπίο το Περτούλι! Κι άσε τους άλλους να τρέχουν στην Ελβετία…

Αλπικό τοπίο το Περτούλι! Κι άσε τους άλλους να τρέχουν στην Ελβετία…

Τι να την κάνει κανείς την… Ελβετία , όταν στην καρδιά της Ελλάδας υπάρχει το αλπικό Περτούλι !  Οι εικόνες...
Read More
Η Ιλιάδα σε έναν χάρτη: Όλοι οι Ομηρικοί ήρωες και οι καταγωγές τους

Η Ιλιάδα σε έναν χάρτη: Όλοι οι Ομηρικοί ήρωες και οι καταγωγές τους

Είναι πραγματικά εκπληκτικό το τι μπορεί να βρει κανείς κατά τύχη στο Διαδίκτυο: Ως γνωστόν, στους δαιδαλώδεις «διαδρόμους» του μπορούν...
Read More
Το τρένο που περνά από 55 τούνελ και 196 γέφυρες μέσα στις χιονισμένες Άλπεις

Το τρένο που περνά από 55 τούνελ και 196 γέφυρες μέσα στις χιονισμένες Άλπεις

Στη λευκή πανδαισία των Άλπεων, μια κόκκινη γραμμή προσθέτει μια διαφορετική χρωματική πινελιά. Είναι τα βαγόνια του τρένου Bernina Express...
Read More
Εκπληκτικό γκράφιτι στη Κρήτη απεικονίζει τον Νίκο Ξυλούρη

Εκπληκτικό γκράφιτι στη Κρήτη απεικονίζει τον Νίκο Ξυλούρη

Ένα εκπληκτικό γκράφιτι που απεικονίζει τον Νίκο Ξυλούρη βρίσκεται στην είσοδο των Ανωγείων με τον «Αρχάγγελο της Κρήτης» να υποδέχεται...
Read More
Ένα ελληνικό εκκλησάκι στη λίστα με τους 10 καλύτερους ναούς του κόσμου μέσα σε σπηλιά

Ένα ελληνικό εκκλησάκι στη λίστα με τους 10 καλύτερους ναούς του κόσμου μέσα σε σπηλιά

Ένα ελληνικό εκκλησάκι, πολύ μικρό σε μέγεθος, αλλά με πολύ εντυπωσιακή θέα, βρίσκεται ανάμεσα στα 20 καλύτερα που είναι χτισμένα...
Read More
Τρίκαλα: Τοποθέτησαν ράμπες και τουαλέτες ΑμεΑ σε 92 σχολεία

Τρίκαλα: Τοποθέτησαν ράμπες και τουαλέτες ΑμεΑ σε 92 σχολεία

Ο Δήμος Τρικκαίων, ένας από τους πιο εξελιγμένους Δήμους της Ελλάδας, κατασκεύασε ράμπες και χώρους υγιεινής για ΑμεΑ σε 92...
Read More
Όλοι Οι Νόμοι Της Φυσικής Του Αριστοτέλη Βρίσκονται Μέσα σ’ ένα Υπέροχο Πάρκο Στη Χαλκιδική

Όλοι Οι Νόμοι Της Φυσικής Του Αριστοτέλη Βρίσκονται Μέσα σ’ ένα Υπέροχο Πάρκο Στη Χαλκιδική

Ο αρχαίος  Έλληνας φιλόσοφος, Αριστοτέλης, γεννήθηκε το 384 π.Χ, στην περιοχή Στάγειρα της Χαλκιδικής. Μπορεί να μην έζησε μεγάλο διάστημα...
Read More
Δίκτυα 5G και ακτινοβολία. Υπάρχει προστασία;

Δίκτυα 5G και ακτινοβολία. Υπάρχει προστασία;

Η ορθολογική διαχείριση του διαφαινόμενου κινδύνου για το μέλλον των ασύρματων δικτύων στη χώρα, απαιτεί άμεση ανάληψη δράσεων ουσιαστικής, διαρκούς...
Read More
Canal d’ amour: Η παραλία της… αγάπης βρίσκεται στην Κέρκυρα

Canal d’ amour: Η παραλία της… αγάπης βρίσκεται στην Κέρκυρα

Είναι από τις πιο όμορφες και φημισμένες παραλίες της Κέρκυρας, γνωστή σε όλη την Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, καθώς πρόκειται για την παραλία που...
Read More